لیست لوازم التحریر سال تحصیلی 95-94

 

آغاز سال تحصیلی نو را که سر آغاز رویش و طراوت در بوستان عشق و محبت است به تمامی همکاران ارجمند و فرهیخته و دانش آموزان جویای دانش و معرفت تبریک می گوییم.

از خداوند منان برای تمامی عزیزان توفیق روز افزون همراه با شکوفایی و سربلندی مسئلت داریم.

بدین وسیله اقلام و وسایل مورد نیاز هر پایه به تفکیک اعلام می گردد:

 *لطفا نکات ذیل را هنگام آماده سازی وسایل عزیزانمان مد نظر داشته باشید:

  • -تقاضا می شود از تهیه لوازم التحریر فانتزی جدا خودداری فرمائید تا سادگی را به فرزندانمان بیاموزیم.
  • -کلیه وسایل دارای برچسب اسم باشد. (این نکته تا انتهای سال رعایت شود)
  • -کلیه کتاب ها ابتدا منگنه، سپس با سلفون جلد شود.
  • -دفاتری که دارای خط زمینه ی آبی یا خط کم رنگ هستند مناسب ترین دفاتر می باشند.
  • -کلیه دفاتر با کاغذ رنگی مورد نظر جلد، سپس روی آن سلفون بکشید.
  • -برای گوشه ی دفاتر گیره کاغذ تهیه شود.
  • -کتاب کارهای مورد نیاز از طریق مدرسه تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.
  • -کفش ورزشی حتما از کالاهای ورزشی و ترجیحا لژ دار و کف آن عاج دار باشد.
  • -وسایل مورد نیاز جهت آموزش نماز و مسائل مربوط به ان شامل (یک جا نماز ساده+چادر) را داخل کاور مخصوص همراه با مشخصات نوشته شده با دیگر وسایل تحویل گردد.

 

لیست لوازم پایه اول

لیست لوازم پایه دوم

لیست لوازم پایه سوم

لیست لوازم پایه چهارم

لیست لوازم پایه پنجم

لیست لوازم پایه ششم

 

 
 

بازگشایی مدارس - مهرمـــــاه1394

 
 

پاسداشت هفته نیروی انتظامی

 
 

بازدید از حریم علمی آموزشگاه

دوشنبه 94/12/10 در حریم علمی عالم آل محمد(ص) میزبان فرهیختگان آموزش و پرورش استان فارس بودیم.

طی این برنامه مهمانان محترم از کلاس های درسی و فعالیت های آموزشگاه بازدید کردند.

 
 
 
 

فعالیت های علمی پژوهشی در نوروز95

 

فعالیت های علمی پژوهشی شما در
ایام تعطیلات نوروزی (همراه با پیک بهاری)

دختران خوبم، دانش آموزان موفق امروز، پژوهشگران افتخار آفرین فردا

مهلت ارسال آثار برای همایش استانی علوم پایه پژوهشسرای امام رضا (ع) تا 15 فروردین ماه تمدید شد.

منتظر دریافت آثار برجسته ی همه ی شما عزیزان هستیم.

 

پژوهشگر عزیز یکی از فعالیت های زیر را انتخاب کنید:

  1. مدل سازی یا دست سازه از یک فرآیند یا پدیده علمی یعنی مدل یا دست سازه شما یک اصل علمی را به نمایش بگذارد.
  2. نقاشی از یک فرآیند یا پدیده علمی
  3. عکاسی از یک فرآیند یا پدیده علمی (مشخصات عکس های شما: عکسها با فرمت jpg ، اندازه حداکثری 200 کیلو بایت، روی CD  با نام ذکر عکاس، یک نسخه چاپ شده از تصویر به اندازه 9 *12، پشت عکس نام عکاس و تجهیزات مورد استفاده و شرایط عکس برداری را بنویسید)
  4. مقاله با موضوعات: کاربرد نانو در بهداشت و درمان – نقش نانو در تبدیل و ذخیره انرژی – نانو در تصفیه آب و فاضلاب – نانو در صنایع غذایی- دفاع در گیاهان – آزمایشات خلاقانه ی علوم مثل جداسازی مخلوط ها – مشاهده اپیدرم برگ های مختلف

مشخصات مقالات:

متن حداکثری 15 صفحه و حداقل 10 صفحه A4  - همراه با تصاویر سیاه و سفید رنگی  با ذکردقیق منابع و ماًخذ – اندازه خط  بین 12 تا 16 و ترجیحاً با قلمzar، خلاصه مطلب در صفحه جداگانه نوشته شود. مقاله به صورت پرینت ولوح فشرده ارائه شود .

***لازم است مشخصات کامل  نام و نام خانوادگی ، نام آموزشگاه ، نشانی منزل و شماره تلفن منزل و همراه  با کارها ارسال شود.

 
 
 

کارگاه نجــــــــــــــوم

 

شرکت همکاران در کارگاه نجوم - پژوهشسرای امام رضا (علیه السلام)

دوشنبه 4 آبان ماه 1394

مدرس: جناب آقای ربانی از مدرسین پژوهشسرای امام رضا(ع)

 

 

 
 

پنجمین جشنواره طرح و ایده

دانش آموزان عزیز ، پژوهشگران امروز ، دانشمندان فردا

طرح ها و ایده های خود را مطرح کنید تا معلمین و کارشناسان محترم در ساخت و عملیاتی نمودن  آن شما را یاری کنند

دانش آموزان پژوهشگر

با هدف افزایش اطلاعات علمی شما ،ارتقا توانمندی شما در تبدیل طرح ها و ایده های زیبایتان به یک پروژه علمی و شرکت در یک قالب گروهی شاد و با نشاط و ایجاد یک فضای علمی پویا

تئوری های  ذهنی و نظری خود را در قالب یک طرح یا ایده به ما بسپارید تا بتوانیم با کمک متخصصین مربوطه طرح های نو وخلاقانه شما را عملیاتی نماییم

از همین امروز با هم سعی می کنیم یک شهروند خوب و مفید برای جامعه خود باشیم.

به آنچه پیرامون ما می گذرد حساس می شویم

با کنجکاو ی، سوال می کنیم، پرس و جو می کنیم و  سعی می کنیم برای مشکلات و نیازهای خود، خانواده، اطرافیانمان، مدرسه، جامعه کشور یا جهان اطرافمان به دنبال راه حل جدید و نو باشیم

پیشنهادهای خلاق ومبتکرانه برای حل مشکلات یا رفع نیازها در قالب یک طرح یا ایده ارائه می دهیم

منتظر طرح ها وایده های نو و خلاقانه شما هستیم...

 

معاونت پرورشی-پژوهشی دبستان دخترانه امام رضا(ع)

 

منتظر طرح ها و ایده های نو و خلاقانه شما عزیزان هستیم.

 
 

نشست صمیمی و تریبون آزاد

نشست صمیمی و تریبون آزاد

 مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی

جناب آقای فخریان

 و گروه طرح و برنامه با همکاران آموزشگاه

 
 

برگزاري همايش درس پژوهي

در راستاي اعتلاي فرهنگ پژوهش و به منظور بهره مندي از تجارب ارزنده معلمين پر توان اين آموزشگاه و استفاده از شيوه هاي نوين تدريس در همه كلاس ها طرح درس پژوهي از سال گذشته به صورت علمي و تخصصي در اين آموزشگاه انجام مي شود.

 از آنجائيكه اجراي موفق و پر فايده اين طرح مورد توجه و استقبال معاونت محترم آموزش ابتدائي ناحيه و سرگروه هاي آموزشي آنان قرار گرفت ، معرفي و ارائه اين طرح از سوي اين واحد آموزشي در يك همايش بزرگ براي كل مديران و معاونين و معلمين ناحيه 4 برگزار شد.

اين همايش بزرگ با حضور معاونت آموزشي اداره كل و هيئت همراه ، رياست محترم اداره و كليه معاونين آموزشي ناحيه 4 و مديران و معاونين و معلمين ناحيه در روز پنج شنبه از ساعت 8:30 الي 11 صبح در محل سالن نيايش واحد6 برگزار شد.

اجراي اين طرح ارزنده كه مي تواند تحولي در امر آموزش باشد و اثرات ارزشمند آن موجب نوآوري در ارائه شيوه هاي تدريس معلمين باشد ، به عنوان يك الگوي عملي توسط اين آموزشگاه با دعوت از مدرسين مجربي كه مجري اين طرح در ساير نواحي بوده اند (جناب آقاي اژدريان و جناب آقاي يوسفي) در اختيار كليه معلمين ناحيه قرار گرفت و از سوي رياست محترم اداره آموزش و پرورش ناحيه 4 براي معلميني كه متقاضي اين طرح باشند امتيازات ويژه اي در نظر گرفته شد.

 

 
 

معاونان آموزشی درمدارس چه می کنند؟

معاون آموزشی درمقام تسهیل کننده ی یادگیری

-          فراهم کردن فرصت یادگیری برای همکاران (شرکت درجشنواره ها و دوره های ضمن خدمت)

-          برگزاری جلسات گروه های درسی و نظارت بر آن ها طبق جدول زمان بندی به منظور تبادل تجربیات معلمان

معاون آموزشی درمقام مشاورعلمی

-          پاسخگویی به سئوالات آموزگاران و راهنمایی آنان در زمینه های آموزشی

-          مشاوره ی امین و آگاه برای معلمان

معاون آموزشی در مقام کمک دهنده

-          یاری دهنده مدیر در امور آموزشی

-          رسیدگی ، پیگیری و ریشه یابی مشکلات آموزشی دانش آموزان

-          کمک در برقراری نظم مدرسه

-          کمک در برگزاری جشن ها و مراسم

-          نظر سنجی از اولیاء در موارد آموزشی و تحلیل دیدگاه ها

-          اداره کلاس های آموزشی در غیاب معلمان

معاون آموزشی در مقام هماهنگ کننده و یاری دهنده جلسات

-          آموزش خانواده

-          شورای آموزگاران

-          شورای مدرسه

-          شورای برنامه ریزی مدرسه

-          شورای پیشنهاد ها

-          انجمن های دانش آموزی

-          جلسات آموزگاران با اولیاء

-          تسریع کننده تغییرات حاصل در برنامه های جدید

-          ایجاد زمینه مناسب و همکاری برای فراهم کردن بستری شایسته جهت فعالیت ها و برنامه های جدید آموزش و پروش و سما

معاون آموزشی در مقام رسیدگی و پاسخگویی به بخش نامه های آموزشی

-          رسیدگی به امور دانش آموزان خاص

-          تشکیل انجمن های علمی و هنری برای دانش آموزان مستعد

-          تشکیل کلاس های جبرانی و تقویتی

-          تشکیل کلاس های دانش افزایی برای دانش آموزان مستعد

گفتنی است که معاون آموزشی باید فردی علاقمند به یاد گیری و با معلومات و اطلاعاتی به روز باشد ، در کلاس های ضمن خدمت ، حضور یابد و همکاران را برای شرکت در این کلاس ها تشویق و ترغیب کند .

معاون آموزشی در مقام کارشناس آموزشی

-          همکاری برای دعوت به کار از معلمان آزموده و توانمند

-          کمک به همکاران در راهبرد های تدریس اثربخش ( ارائه ایده های نوین ، طرح درس ، مشارکت دانش آموزان در یادگیری ، ارائه پژوهش های صورت گرفته در خصوص تدریس و یاد گیری)

-          تنظیم برنامه آموزشی سالانه

-          تحلیل کتاب های کمک آموزشی

-          بررسی و اجرای طرح های تشویقی دانش آموزان

-          همکاری برای بازدید و اردوهای آموزشی

-          ایجاد بانک سوالات در همه پایه ها

-          تهیه فهرستی از اقلام مورد نیاز آموزشی ( دانش آموزان و همکاران)

معاون آموزشی در مقام کارشناس برنامه درسی

-          تنظیم برنامه هفتگی رسمی و فوق برنامه ( در تابستان و ارائه آن در اول مهرماه )

-          سنجش از دانش آموزان جدید در همه پایه ها ( تهیه فهرست وارسی مربوطه ، انجام مصاحبه و اعلام نتیجه به مدیر مدرسه)

-          برگزاری و تدوین برنامه تابستانه برای پر کردن اوقات فراغت

-          هماهنگی برای برگزاری آزمون تشخیصی

-          بازدید و نظارت بر چگونگی اجرای امتحانات ماهانه و نیم سال از جمله : سوالات امتحانی ، شیوه تصحیح و ارزیابی ، بازبینی مجدد اوراق امتحانی و آزمون های عملکردی ، تحلیل نتایج ، گرفتن میانگین درس به درس ( ارزشیابی نمره ای)

-          ارائه راهکار های اجرایی پیشبرد ، بهبود سطح کیفی آموزش ، تهیه نمودار دروس به تفکیک هر درس در پایان هر نیم سال

-          برنامه ریزی و برگزاری آزمون های هماهنگ آموزش و پرورش و ...

-          همکاری و ترغیب دانش آموزان جهت شرکت در مسابقات علمی

-           تنظیم برنامه امتحانات

معاون آموزشی در مقام فراهم کننده منابع

-          کمک به همکاران برای دستیابی به منابع آموزشی مورد نیاز شامل وبگاه ، مواد مکتوب آموزشی ، وسایل کمک آموزشی و ...

-          بررسی فعالیت های آزمایشگاه وفراهم کردن لوازم موردنیاز

-          توجه به فضاهای آموزشی ازجمله:نورکلاس ها،تابلوی کلاس،گچ،تخته پاک کن،تناسب نیمکت ها وتهویه ی کلاس

-          معاون آموزشی درمقام پشتیبان کلاس درس

-   دیدار از کلاس ها و مشاهده ی فرایند تدریس معلمان،کنترل ونظارت بردانش آموزان،دفاتر کلاسی،کتاب های درسی و کمک درسی براساس برنامه ی زمان بندی شده برای فرایند آموزشی وارائه راهکارهای عملی


 
 

جلسه معاونین ابتدایی مجتمع آموزشی امام رضا (ع)

جلسه معاونین ابتدایی مجتمع آموزشی امام رضا (علیه السلام )

با حضور جناب آقای موسوی  معاونت آموزشی بنیاد فرهنگی رضوی

 جناب آقای یزدانی  کارشناس آموزشی بنیاد فرهنگی رضوی

با حضورمعاونین محترم همکاران واحد 2 – واحد 5- واحد  8 

دستورکارجلسه :

 بخش اول

ارائه نمونه ای از فعالیت های آموزشی واحد 5 جهت تبادل تجربه

زمان 15 دقیقه

بخش دوم :

بررسی مشکلات و چالش های آموزشی ، تربیتی در حوزه های مختلف (محتوی آموزشی ، کتاب های کار، فراگیران ، اولیاء و . . .  )

به تفکیک پایه (بصورت کارگاهی)

زمان 30دقیقه

بخش سوم :

جمع بندی وارائه گزارش توسط نماینده هر کارگروه


 
 

فراخوان جشنواره

فراخوان جشنواره ایده های برتر تربیتی

از هفته تربیت تا هفته معلم

ویژه کلیه همکاران و اولیا دانش آموزان

دریافت بروشور


 
 

مراسم تجلیل از خادمان حریم علمی آل محمد (ص)

مراسم تجلیل از خادمان حریم علمی آل محمد(ص) ویژه همکاران و معلمین مدارس امام رضا (ع)

در تاریخ 15/2/92 مراسم تجلیلی از همکاران و معلمین مدارس امام رضا (ع) در اردوگاه ثامن الحجج (ع) توسط بنیاد فرهنگی رضوی برگزار شد که برنامه های آن بدین شرح میباشد :

- تلاوت قرآن کریم

- سخنرانی جناب آقای مدنی مدیر عامل محترم بنیاد فرهنگی رضوی

سخنرانی حجه الاسلام آقای راشد یزدی

حضور مدیر عامل محترم بنیاد فرهنگی رضوی و معاونین پرورشی و آموزشی بنیاد

-  حضور جناب آقای غلامی معاونت پرورشی سازمان آموزش و پرورش

-  حضور جناب آقای یوسفی مدیر کل محترم اداره روابط عمومی آستان قدس رضوی

-  حضور جناب آقای یاراحمدی عضو محترم هیئت امنای بنیاد فرهنگی رضوی

-  تقدیم هدایا به کلیه معلمین و همکاران مدارس امام رضا (ع)

-  تقدیر از برگزیدگان مسابقات ورزشی در رشته های والیبال و تنیس روی میز که سرکار خانم اخلاقی موفق به کسب رتبه سوم در رشته تنیس روی میز شدند .

-  تقدیر از برگزیدگان جشنواره ایده های برتر تربیتی و مسابقه اینترنتی در محضر نور که سرکار خانم واعظ میر جزء برگزیدگان جشنواره ایده های برتر تربیتی و سرکار خانم اخلاقی نیز جزء برندگان مسابقه اینترنتی در محضر نور شدند .

-    پذیرایی و صرف شام  











 
 

راه اندازی ایستگاه نقاشی

کودکان از لحظه ای که قلم به  دست  میگیرند دوست دارند نقاشی کنند و در ودیوارها اولین تابلوهای نقاشی کودکان ما هستند این عشق به نقاشی را به همراه تمایل طراحی و رنگ آمیزی روی دیوار را به هم آمیختیم وایستگاهی شاد و خاطره انگیز در حیاط مدرسه ایجاد کردیم ،که فرزندان عزیزمان در ساعت هنر می توانند با استفاده از آبرنگ یا گواش روی سرامیک های تابلونقاشی حیاط مدرسه نقاشی کشیده وسپس به راحتی آن را بشویند ونقشی دیگر ترسیم نمایید .

 



 
 

آزمون ورودی




دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت

در آزمون ورودی پایه اول

 مدارس راهنمایی استعدادهای درخشان و نمونه دولتی

در سال تحصیلی 93-92

دریافت دفترچه ثبت نام

 
 

خدمات نامه بسته مدیریت کلاسی مرآت



بسته ی مدیریت کلاسی مرآت چیست ؟

-          بسته ی مدیریت کلاسی مجموعه ای هماهنگ از رسانه ها و ابزارهای آموزشی است که در قالب یک بسته به همراه پایگاه اینترنتی آن با هدف حرکت در مسیر یادگیری فعال در مدارس ودر راستای اهداف برنامه ی درسی ، برای پایه های مختلف تحصیلی طراحی و تدوین شده است :

-          برطبق این تعریف ، بسته ی مدیریت کلاسی چند ویژگی اصلی دارد :

-          اجزای بسته مدیریت کلاسی به صورت هماهنگ در ارتباطی اندام وار با یکدیگر قرار دارند .

-          هرکدام از اجزای بسته ی مدیریت کلاسی ، خود یک رسانه ی آموزشی محسوب می شود و نقش خاصی را نیز در فرایند یاددهی – یادگیری ایفا می کند .

-          بسته ی مدیریت کلاسی ، فناوری دیجیتال را در خدمت فرایند تدریس به کار می گیرد .

-          هدف اصلی طراحی بسته ی مدیریت کلاسی بهبود فرایند یاددهی – یاددگیری از طریق مدرسه و با استفاده از رویکردهای فعال  در یادگیری است . تاکید بسته ی مدیریت کلاسی برفرایند یادگیری است و مدرسه تنها مکانی است که در آن امکان خلق موقعیتی که در آن همه در کنار هم یاد بگیرند ، وجود دارد .

کتاب معلم  مرآت

-          میثاق نامه ی مرآت ومعلمان مدارس برای پیاده سازی بسته ی مدیریت کلاسی است که متناسب با هردرس در اختیار معلم قرار می گیرد وهدف عمده ی آن ، یاری رساندن به معلمان در اجرای مطلوب بسته ی مدیریت کلاسی برای تحقق اهداف آموزشی کتاب درسی می باشد .

-          برخی از کاربردهای کتاب معلم را می توان به صورت زیر خلاصه کرد :

-          ابزار عملیاتی کردن فرایند یاددهی – یادگیری

-          ابزار ارتباط دهنده ی اجزای بسته مدیریت کلاسی

-          ابزار اطمینان ازتحقق اهداف آموزشی کتاب درسی

-          ابزار ایجاد نقشه ی راهی از طرح درس معلمان

-          ابزار توانمندسازی معلمان (از طریق انتقال تجربیات معلمی ، معرفی منابع مفید و . . .

کاربرگ مرآت

-          معلم می تواند به کمک کاربرگ به حرکت دانش آموزان به صورت فردی یا گروهی در مسیر طرح درس خود کمک نماید

-          ابزار مشارکت دانش آموزان با رویکرد یادگیری فعال در فرآیند یاد دهی – یادگیری

-          ابزار مدیریت ارائه محتوای آموزشی در کلاس

-          ابزار مدیریت زمان در ارائه محتوای آموزشی در کلاس

-          ابزار ی برای توجه  به همه ی دانش آموزان یک کلاس

-          ابزار بازخورد گیری از فرایند یاددهی – یادگیری در کلاس

-          ابزار کنترل تحقق کف آموزش در کلاس  (تعیین سطح آموزش)

کتاب کار و تمرین مرآت

-          با توجه به ویژگی های دروس مختلف به شیوه ای تولید شده اند تا دانش آموز بتواند از کتاب کارو تمرین هر درس با رویکرد یادگیری فعال برای تکمیل فرآیند یاددهی – یادگیری در خانه استفاده نماید . در تدوین این کتاب ها ، الگوی آموزشی لایه به لایه مدنظر مرآت بوده تا از این طریق  بتواند ذهن دانش آموزان را مرحله به مرحله با مباحث درسی درگیر کند .از کتاب کار می توان به صورت های زیر در منزل استفاده نمود .

-          ابزار تعمیق ، بسط و تعمیم مطالب درسی درخانه به صورت گام به گام

-          ابزار فعال کردن دانش آموز در جهت تثبیت و تکمیل فرایند یاددهی – یادگیری

-          ابزار شخصی سازی آموزش با توجه به تفاوت فردی

-          ابزار استمرار و استحکام فرآیند یاددهی – یادگیری  از طریق ارائه ی تکالیف گوناگون

-          ابزار افزایش معلومات عمومی دانش آموزان

آزمون های هماهنگ  مرآت

-          آزمون های مدرسه محوری است برای رصدفرآیند یاددهی – یادگیری . این آزمون ها ضمن اینکه فرایند یاددهی – یادگیری را در لایه ها و مراحل مختلف تحصیلی در مدرسه مورد سنجش و ارزشیابی قرار می دهند ، در خدمت آموزش نیز می باشند چراکه دانش آموزان در روز های قبل از آزمون انگیزه ی بیش تری برای یادگیری مباحث آزمون دارند و با استفاده از کتابچه ی آمادگی آزمون مرآت به خود ارزیابی پرداخته و نقاط ضعف و کاستی خود را برطرف می نمایند . همچنین در جلسه ی آزمون تمرکز بیش تر برروی مباحث درسی دارند ودرطی چند ساعت آزمون ، در اوج یادگیری هستند وبه جز مطالب درسی به چیز دیگر فکر نمی کنند وبعد از برگزاری آزمون آن ها نیز می توانند پاسخ های داده شده به سئوالات آزمون را با پاسخ های تشریحی آزمون مقایسه و دلایل اشتباهات خود را بررسی نمایند .با این فعالیت ، سئوالاتی که به آن ها پاسخ صحیح داده بودند در ذهن آن ها تثبیت می شود ومباحث درسی ای که قبلا آن ها را به طور کامل فرانگرفته بودند ، مورد باز نگری قرار می دهند . بدین وسیله دانش آموزان یک تجربه ی آموزشی را در ذهن خود ایجاد می نمایند .

-          با نوجه به طراحی و چیدمان استاندارد سئوالات و با دریافت انواع گزارش های تحلیلی و توصیفی مدرسه محور بعد از برگزاری هر آزمون دانش اموزان ، اولیا ء، معلمان ، مشاوران و مدیران مدارس از وضعیت آموزشی آگاه می شوند و می توانند برای بهبود مستمر فرایند یاددهی و یادگیری باسمت و سوی مناسب برنامه ریزی کنند .

-          مسئولین مدارس می توانند ازاین گزارشات به صورت زیر استفاده نمایند :

-          ابزاری برای تشخیص وضعیت آموزشی موجود و کنترل آن برای رسیدن به وضع مطلوب

-          ارزشیابی از لایه های مختلف آموزش در مدرسه

-          باز خورد گیری از فرایند یاددهی – یادگیری معلمان و دانش آموزان

-          ابزار کنترل اجرای طرح درس هفتگی عملیاتی در کلاس

 
 

آغاز سال تحصیلی 92-93 و بازگشایی مدارس

سال تحصیلی جدید با شروع ماه مهر همچون سالهای گذشته با شور و نشاط دانش آموزان و والدین آنها آغاز شد .

حضور پرشور دانش آموزان از همان ساعات اولیه صبح به همراه والدینشان در آموزشگاه حال و هوای خاصی به این روز داده بود.

برنامه های این روز بدین شرح اجرا شد :

- خاطره انگیزترین روز برای تحصیل علم با حضور دانش آموزان رضوی

- آغاز یک روز نورانی با قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) بصورت همگانی

- احترام به ایران و سال حماسه سیاسی با اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی

- سخنرانی مدیریت محترم آموزشگاه سرکار خانم شریف الحسینی

- حضور جناب آقای ضامن معاونت محترم پرورشی بنیاد فرهنگی رضوی و جناب آقای باغستانی کارشناس محترم بازرسی و آقای درستی کارشناس محترم علوم قرآنی بنیاد در آموزشگاه و بازدید از کلاسها

- شور و حالی دیگر در مدرسه با پخش سرودهای شاد و متناسب با آغاز ماه مهر

- حضور دانش آموزان در کلاسهای خود به همراه دوستان

- اجرای برنامه تلاوت نور و قرائت سوره حمد ویژه پایه اول و دوم و قرائت سوره قلم برای پایه های بالاتر

- شور و نشاطی دوباره با فضاسازی و ایجاد ماکتهایی زیبا متناسب با شروع ماه مهر

- پاسداشت هفته دفاع مقدس با نصب ماکتی زیبا از عکس شهیدان و وسایل رزمندگان  




جهت مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید...

 
 

برگزاری اولین جلسه شورای آموزشی آموزگاران در شروع سال تحصیلی 92-91

حاضرین در جلسه: کلیه کادر آموزشی ، پرورشی ، اداری
تاریخ: شنبه 25 شهریور ماه 1391

دستور کار جلسه :

1-  استفاده از بیانات ارزشمند مدیر عامل محترم بنیاد فرهنگی رضوی جناب آقای مدنی و معاونت محترم آموزشی جناب آقای موسوی

2- خیر مقدم ، خوش آمد گویی و معارفه همکاران کادر آموزشی و پرورشی توسط مدیریت محترم آموزشگاه

3-  استفاده از بیانات مدیریت محترم مدسه سرکار خانم شریف الحسینی

4-  تشکیل جلسات کار گروه های آموزشی به صورت تخصصی و پایه – پایه به منظور برنامه ریزی مدون جهت آغاز سال تحصیلی جدید در قالب تکمیل فرم صورت جلسات گروه های آموزشی

5- توزیع فرم نظرسنجی کتبی از همکاران جهت استفاده از نظرات این عزیزان در برنامه ریزی های آموزشی و پرورشی

6-   توزیع فرم شرح وظایف و بیان انتظارات از همکاران مجموعه آموزشی امام رضا(ع)

7-   برگزاری نماز جماعت

8-   پذیرایی و صرف شام همکاران

 





 
 

سال تولید ملی – حمایت از کار و سرمایه ایرانی گرامی باد

تحقق شعار سال مقام معظم رهبری در سال جدید تحصیلی

ضمن آرزوی توفیق برای همه دست اندر کاران عرصه تعلیم و تربیت در سایه سار ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تصمیمات مد نظر این آموزشگاه برای اجرای معنویات رهبری معظم در سال تحصیلی جدید به شرح ذیل می باشد.

-          استفاده حداکثری از وسایل و کالاهای بومی در طراحی و تجهیز فضای آموزشی و پرورشی آموزشگاه

-          تشویق و ترغیب دانش آموزان پایه اول تا ششم در استفاده از وسایل و لوازم التحریر تولید داخل و عدم استفاده از وسایلی که اشاعه فرهنگ غربی را به دنبال دارد

-          تهیه جوایز و هدایای ایرانی برای دانش آموزان و همکاران در طول سال تحصیلی که در مناسبت های ملی – مذهبی و ایام الله مختلف تقدیم خواهد شد

-          گنجاندن برنامه بازدید از کارخانجات و نمایشگاه های کالای داخلی در طول سال تحصیلی جهت دانش آموزان و همکاران

-          اشاعه فرهنگ استفاده بهینه از وسایل و تجهیزات آموزشگاه و پرهیز از آسیب رساندن به وسایل و محیط آموزشگاه

-          دعوت از کار آفرینان و تولیدکنندگان موفق در مراسم بازگشایی روز اول مهر جهت سخنرانی و توجیه دانش آموزان در تحقق شعار سال

-          معرفی مشاغل مختلف خانگی،بومی از طریق تصاویر در نمایشگاه هایی در طول سال تحصیلی

-          برپایی نمایشگاه خط و نقاشی – انشا نویسی ، ... در رابطه مشاغل مختلف

-          ترغیب و تشویق فراگیران به تشکر و قدر دانی از زحمات بی دریغ پدران و سرپرستان خانواده

 
 

کارگاه آموزشی ساخت دست سازه های فیزیکی

مدرس جلسه: جناب آقای ظریف

خلاصه ای ازمفاهیم کار شده در کارگاه:

1-آشنایی با مفهوم الکتریسیته و نیروی الکتریکی و آموزش ساخت موتور استاتیک

2- آشنایی با نیروی مغناطیسی و کاربردهای آن – آموزش ساخت یک موتور الکتریکی ساده

3- آشنایی با مفهوم گرانش و اصطکاک – ساخت یک نمونه ساده از کرافت هوای فشرده

4- آموزش ساخت مولد مکانیکی – شیمیایی الکتریسیته

5- آموزش ساخت ترازوی ارشمیدس و کاربرد آن

درپایان جلسه دانش آموزان به گرو ه های کاری تقسیم شدند و هر گروه موظف به انجام یک پروژه ی علمی ساده گردید.مقرر شد دانش آموزان تا تکمیل کار خود از طریق تلفن با پژوهش سرا در ارتباط باشند.

 



 
 

جشن شکوفه ها و آغاز سال تحصیلی کلاس اولی ها

هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون   (زمر/9)

به نام آنکه جان را فکرت آموخت چراغ دل به نور جان بر افروخت

فصل مهر ، فصل رويش جوانه های اميد، فصل خواندن و نوشتن، از راه رسيد، فصل مهر ، فصل آشنايی با خدا، فصل خوشه چينی ستاره ها، فصل همكلاسيهای ديروز و هم نيمكتی های امروز، از راه رسيد.

آغاز سال تحصیلی، آغاز سفر در مسیر دانستن و فهمیدن بر شکوفه های عزیز کلاس اولی مبارک باد .

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و روز جشن شکوفه ها ،برنامه هایی ویژه نوگلان بوستان رضوی بدین شرح برگزار خواهد شد:

- حضور دانش آموزان در کلاسهایشان و دوستی با معلم خود

- آشنایی مادران با معلمین  و آگاهی از برنامه های آنها در هر کلاس بصورت جداگانه

- برگزاری جشن ویژه دانش آموزان در نمازخانه و اجرای برنامه هایی مانند :سرود ، مسابقه و....

- معرفی کادر آموزشگاه به دانش آموزان و اولیاء  


 
 

بازدید از بردهای هوشمند آموزشگاه

پیشاپیش ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام جعفر صادق(ع) را تبریک عرض نماییم.

به اطلاع می رساند در راستای ارتقای استانداردهای آموزشی و پژوهشی به تجهیزات تکنولوژی آموزشی و فناوری اطلاعات حریم علمی آل محمد این آموزشگاه نیز به تخته های هوشمند پرومتین مجهز شد.

به همین منظور تیمی از بحرین که نماینده شرکت پرومتین در خاورمیانه هستند به همراه مسولین محترم بنیاد (معاونت محترم اجرایی، مالی و مسئولین واحد تکنولوژی) در تاریخ چهارشنبه 92/10/25 از این آموزشگاه بازدید نمودند.

 


 
 

برگزاری اولین جلسه شورای آموزگاران

فرا رسیدین دوباره  عطر پرواز در فضای علم و دانش مبارک باد.

اولین جلسه شورای معلمین واحد5 در تاریخ 25 شهریور ماه 1393 با حضور گرم جناب آقای فخریان مدیر عامل محترم بنیاد فرهنگی رضوی به همراه معاونین محترم ایشان؛ جناب آقای موسوی معاونت آموزشی و جناب آقای ضامن معاونت پرورشی و کلیه همکاران در آموزشگاه برگزار شد.

 
 

برگزاری آزمون ارزشیابی تشخیصی

 

برگزاری آزمون ارزشیابی تشخیصی در راستای کیفیت بخشی آموزشی و سنجش آغازین دانش آموزان پایه های دوم تا ششم در تاریخ 15 مهر ماه انجام شد.